Schiphol zal dan ook niet in staat zijn om nu – ruim drie jaar van tevoren expliciet te specificeren welke maatschappijen en in welke omvang gebruik zullen maken van de Lelystad Airport. Ook de business case zal deze informatie nog niet bevatten. Daarnaast is het aan de markt en de marktpartijen zelf om te bepalen of uiteindelijk gebruik gemaakt wordt van Lelystad Airport.
Dus er wordt een luchthaven aangelegd terwijl er nog helemaal geen zicht op mogelijke klanten (luchtvaartmaatschappijen) is. Handig hoor..... Die fout is in Duitsland al eens gemaakt. Maar in Nederland moet precies dezelfde fout natuurlijk nog eens gemaakt worden.
Onvoorstelbaar, maar hier gaat de Tweede Kamer toch zeker een stokje voor steken! Eerst zijn ze jaren op zoek naar maatschappijen die willen vliegen om de business case te maken en nu blijkt dat ze niet willen komen is het ineens niet meer nodig voor een business case. Wat is dit voor raar verhaal? Dat gelooft toch zeker niemand.
BeantwoordenVerwijderenVan Twente wordt ook door velen (onder andere het zeer onafhankelijke onderzoeksbureau SEO) gezegd dat het economisch niet haalbaar is, maar daar hebben ze wel maatschappijen gevonden die willen vliegen. Op Lelystad geen maatschappijen, dus dat moet dan economisch gezien volledig onhaalbaar zijn.
Hopelijk kunnen we in Den Haag ook wat mensen van de PvdA en VVD wakker schudden!
Hier speelt ook weer eigen belang. Die van Mansveld is ook niet te vertrouwen, ze laten zich allemaal beinvloeden door het bedrijfsleven waar ze zelf op termijn beter van worden. Kijk maar naar Eurlings.
BeantwoordenVerwijderen