Laatste kans: maak bezwaar tegen Lelystad Airport

TERMIJN BEZWAREN VERSTREKEN, JE KUNT GEEN BEZWAAR MEER MAKEN


Lelystad Airport wil een Tweede Schiphol worden. Maak bezwaar door een zienswijze in te dienen. Dit kan tot 21 februari 2019 gemakkelijk via deze website. Het bezwaar is afgestemd op inwoners van Dronten, Swifterbant en Biddinghuizen. Het indienen van een zienswijze is heel gemakkelijk.

Stap 1: download de zienswijze
Via deze link kun je de zienswijze bekijken en/of downloaden in Word-format.
Pas hem indien gewenst aan.

Stap 2: Zienswijze indienen
Druk op de link hieronder om de zienswijze in te dienen op de website platformparticipatie (van de overeid).
Let op: als u mede namens iemand anders de zienswijze indient, moet u een machtiging hebben en eesturen. Dit kan tot 21 februari 2019. 




Meer informatie?

  1. Bekijk de achterliggende documenten hier
  2. Op de hoogte blijven? Meld je aan voor onze nieuwsbrief
  3. Volg ons op Facebook 

19 opmerkingen:

  1. marianne Alting
    onbegrijpelijk dat de het bestuur van Dronten voor is.
    Juist in deze tijd waarin we nadenken over wat is kwaliteit van leven en altijd meer ook minder mag zijn.
    Ik ben tegen en hoop dat we een positieve draai kunnen geven aan dit plan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben jaren 50 jaar , in de vliegroutes gewoond . Geen pretje hoor . Dus komen wonen in Biddinghuizen voor de rust . Dat moet zo blijven , allemaal stemmen , geen uitbreiding Lelystad airport.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tine Breg
    In de startpagina lees ik;
    De plannen voor de uitbreiding van Lelystad Airport zijn al vier keer gestrand bij de Raad van State: in 2003, 2005, 2007 en 2011. Tot op heden was het maken van bezwaar dus zeer succesvol!
    Ik ben een groot voorstander van het goede uit het verleden behouden. Maw waarom gebruiken we de argumenten niet, die de vorige 4 keer succesvol zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omdat dezelfde 'fouten' niet nog een keer gemaakt zullen worden. Zelfs voor Lelystad Airport geldt: 'een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen'

    Voorbeeld: in 2009 kon worden aangetoond dat men zich niet aan de Natura2000 eisen hield. Nu worden natuurgebieden (o.a. Oostvaardersplassen) niet of pas op minimaal 3000 voet overvlogen.

    Voorbeeld: in 2011 was er onduidelijkheid over de vliegroutes. Wat is het belangrijkste milieueffect: geluid. Een MER (milieu effect rapportage) zonder vliegroutes slaat dus nergens op. Reden voor de Raad van State om het besluit te vernietigen. En nu zijn we dus voor de MER over de vliegroutes aan het praten....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag de vliegroutes en schrok me kapot, het was nog erger dan ik dacht! Waarom ik 100% tegen ben: luchtvervuiling in onze schone polder (dat gebrabbel over dat vliegtuigen schoner zijn, geloof ik dus echt niet! Er werd gezegd dat die kleine vliegtuigjes meer vervuilend zijn. Tja, en daar bovenop nog die grote joekels erbij.Dubbelop dus), geluidsoverlast waar dan ook (wat denk je van kinderen die op school zitten, baby's die slapen, je kunt de ramen niet meer open doen, dieren die van slag af zijn, etc.), economisch is het helemaal niet interessant, mensen die daar zouden komen te werken, komen uit Amsterdam en omgeving. Wie heeft er uit Biddinghuizen, Dronten affiniteit met Lelystad Airport?! Huizen worden onverkoopbaar, er zullen mensen willen vertrekken door dat vliegtuiglawaai, maar wie wil er nou juist wél wonen?! Juist: niemand. Wat voor soort mensen komen hier naartoe? (Vlieg)tuig? En wat als er überhaupt een vliegtuig verkeerd neerkomt?! En de stank van kerosine...de wind zal jouw richting maar op staan! Het draait alleen maar om geld (niet ten gunste van de Flevopolder, hoor!). IK ZEG 100% NEE TEGEN VLIEGVELD LELYSTAD!!! Eerst de polder volgooien met windmolens en vervolgens uitbreiding van het vliegveld....stelletje malloten....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. GEEN LELYSTAD AIRPORT!!
    Laten we de polder gebruiken ls natuurgebied en eco polder, dat gebeurd al veel en is veel animo voor. Dit verdwijnt allemaal met die belachelijke ideeen uit den haag. Allemaal eigenbelang wat daar gebeurd, Kijk maar naar die Eurlings.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vraag: als inwoner van de Veluwe, in de buurt van Zwolle, maak ik mij zorgen over de uitbreiding van luchthave Lelystad. Aan het rustige en landelijke wonen, welke de gemeentes in deze regio al jaren als USP inzetten, zal snel een einde komen met aanvlieg- en opstijgroutes naast de deur. Tot mijn verbazing hoor ik hier bijna niemand in mijn omgeving over, terwijl variant B+ verstrekkende gevolgen zal hebben voor de inwoners van deze regio en in het luchthavenbesluit van 13 juni kan zelfs de veiligheid op deze route niet worden gegarandeerd. EN TOCH DOORGAAN?! Terwijl het economisch gewin niet aantoonbaar is, de veiligheid niet kan worden gegarandeerd en de rust in deze prachtige omgeving tot het verleden gaat behoren. Weet iemand of er op de Veluwe ook een groep actief is om mensen wakker te schudden, de krachten te bundelen en dit belachelijke plan naar de vuilnishoop te verwijzen? En als ik bezwaar wil indienen, hoe kan ik dit het beste vanuit deze regio aanpakken? Ik lees het graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er zijn bij ons geen actiegroepen op de Veluwe bekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geachte heer Ton Elias,


    Ik ben bewoner uit Biddinghuizen waar de landing en vertrek route zo meteen vlak langs gaan.
    Wat mij opvalt is in Flevoland en rondom Biddinghuizen is dat de recreatie een aanjager is van de economie. De mensen komen hier voor rust,ruimte en natuur.
    De economische voordelen hiervan vloeien ook naar provincie Gelderland.
    Gezien de oude toeristische stadjes als Harderwijk,Elburg,Kampen. Alle dorpen rondom het Veluwemeer profiteren hiervan.
    Wat ik een raar vergelijk vind van de Alders tafel is dat men zegt dat er geen negatieve invloeden zijn met betrekking tot toerisme. Dit heeft men onderzocht rondom Eindhoven en Schiphol. Maar dat is juist het probleem dat zijn stedelijke gebieden. In mijn optiek kun je dan geen vergelijk maken met Biddinghuizen en omstreken.
    Misschien dat u mij kan uitleggen.

    Met vriendelijk groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Los van aanzienlijk minder toeristen in deze provincie (met name onze oosterburen zijn weg van Flevoland. Alle campings zullen met aanzienlijke verliezen gaan draaien. De historische plaatsen als Elburg, Kampen, Harderwijk, de Veluwe gaan hieronder lijden vanwege veel minder toeristen. Onze gezondheid zal eronder gaan lijden, stel u voor; elk kwartier een verkeersvliegtuig op 900 meter boven je wat de gashendels helemaal opentrekken moet om zsm op 1800 te komen, elke dag, van 's ochtends 06.00 uur tot 24.00 uur. Dus meer dan 6 uur slaap per nacht zit er domweg niet meer in. Daar alleen al wordt je ziek van. Wij bidden dat de Senaat wel verstand heeft, maar wij vrezen met grote vreze....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Opvallend is dat ten behoeve van effecten op N2000, flora en fauna verouderde en onjuiste gegevens gebruikt zijn. Ieder ander plan zou hierop sneuvelen bij de Raad v. State.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De polders zijn ooit drooggelegd om landbouwgrond te krijgen. We zijn trots op het hoge percentage Biologische landbouw en de mooie natuurgebieden met zeldzame Flora en Fauna (Zeearenden!)...weg met de herrie en de kerosine dus. Wij willen ganzen zien overvliegen, geen vliegtuigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wie vergoed de waardevermindering van mijn woongenot en van mijn huis?!! De gemeente Dronten? Die wel héél snel het bezwaar introk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. kom niet aan onze woonomgeving (geluidsoverlast), gezondheid (fijnstof) en veiligheid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het voordeel van de uitbreiding van vliegveld Lelystad weegt totaal niet op tegen de vele nadelen. Het woongenot en de gezondheid e.d. vind ik veel belangrijker dan economisch gewin. Ik denk dat veel inwoners uit de regio niet weten wat er straks boven hun hoofden hangt. Het vliegveld zou eigenlijk één dag moeten proefdraaien om te laten zien hoe het gaat worden in de toekomst. Ik vermoed dat veel mensen (en dieren) dan letterlijk en figuurlijk wakker geschud worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De mensen in de Flevopolder zullen zeer schrikken van de herrie straks ! Biddinghuizers verzet jullie met HAND en TAND ! De manipulaties en leugens zijn en zullen weer legio zijn ! En Alders , met zijn 21 banen, manipuleert zich een weg, met charmes , maar in werkelijkheid: Een Wolf in schaapskleren ! Ik ken het klappen van de zweep als ervaringsdeskundige wonend in de schipholregio. Uitplaatsing zou voor hier erg belangrijk zijn, maar ik gun jullie deze ellende NIET .Veel sterkte ! ! Inwoner bij Schiphol.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In een democratisch land als Nederland zou het een goede zaak zijn als over dit soort zaken goed en eerlijk gecommuniceerd wordt. Daar is nu totaal geen sprake van. De rekenmodellen zijn gebaseerd op aannames. Foei. Leren we het dan nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze hebben geen donder geleerd van de malaise rondom Schiphol.
    Het is zeer betreurenswaardig dat een ondeskundig persoon dingen door je strot wil persen die je niet wilt eten. Het gaat de "onbeschofte" kant op.
    Ben maar eens even wezen "neuzen" op internet naar de (educatieve) achtergrond van Alders > je slaat compleet achterover dat een dergelijk figuur zich bemoeid met een megaproject als de uitbreiding van een vliegveld. Zijn kennis is nihil evenals zijn opleidingen.En dat zit dan aan een tafel te onaneren of hij ergens van weet. Weg met die uitbreiding > het levert niets maar dan ook niets op. Nou ja, misschien werk voor een paar schoonmakers > maar de rest verhuisd van Schiphol mee naar Lelystad. Laat ze stoppen met die sprookjes !! Het is een politiek steekspel.

    BeantwoordenVerwijderen