Om toch een indruk te geven is voor dit artikel gekeken naar het gebruik van Schiphol (bron). Dit is vervolgens vertaald naar de Lelystad Airport, uitgaande van 45.000 vluchten/jaar. Dit leidt tot de volgende aantallen:
- Januari 102 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- Februari 108 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- Maart 112 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- April 130 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- Mei 133 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- Juni 133 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- Juli 137 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- Augustus 136 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- September 135 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- Oktober 130 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- November 115 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
- December 108 (gemiddeld vliegbewegingen/dag)
(voor de rekenaars: dat is gemiddeld 123,25 per dag * 365 dag/jaar = 44986,25 /jaar)
Er wordt in de zomer dus meer gevlogen dan in de winter. Voor Lelystad - waar uitsluitend vakantieverkeer vertrekt - zal dit effect vermoedelijk nog groter zijn.
Uitgaande van de variant B+ komt het vertrekkende (westenwind) of het inkomende (oostenwind) verkeer over Biddinghuizen. Je moet de aantallen dus nog delen door twee om te komen tot het aantal laagvliegende Boeiings en Airbussen boven Biddinghuizen. Daarnaast blijft de kleine luchtvaart natuurlijk nog deels bestaan. En ook het huidige vliegverkeer van en naar Schiphol (6000 voet) blijft natuurlijk gewoon aanwezig.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten