Dorpsbelangen heeft daarom een tweetal werkgroepen opgericht die beide opereren onder de naam “Vliegop uit Biddinghuizen”. Ruim twintig enthousiaste en kundige Biddinghuizenaren zetten hier hun schouders onder.
De eerste werkgroep ‘bezwaar’ gaat aan de slag om een keigoed bezwaarschrift in elkaar te zetten. Ze gaan hiervoor de metershoge dossiers vol met onbegrijpelijke ambtenarenvaagtaal doornemen. Geen voetnoot zal ontsnappen. In 2003, 2007, 2009 en 2011 zijn de uitbreidingsplannen door bezwaarmakers tegengehouden. We gaan nu weer proberen de plannen tegen te houden of te laten aanpassen.
De tweede werkgroep ‘acties’ gaat acties organiseren gericht op de media en de provinciale, gemeentelijke en landelijke politiek. De minister, staatsecretaris, tweede kamer en de lokale politici zullen weten hoe Biddinghuizen erover denkt.
De werkgroepen zijn inmiddels hard aan het werk. Er wordt samengewerkt met andere actie- en bewonersgroepen. Zodra er nieuws te melden is, zullen de werkgroepen dat doen via Facebook, BHZnet en de Biddinghuizen Aktueel. Ook jij kan straks mee doen met acties of bezwaar aantekenen.
Grappig, heb nergens, ook niet op deze blog, een vlammend "lawaaioverlast" betoog gelezen of gehoord. Ergens de afgelopen 7 dagen heeft er om 07.30 een boeing heel laag over de vliegroute gevlogen. Er was toen laaghangende bewolking. Het ergste lijden is het lijden dat men vreest, jullie maken je druk om niets! Maarja een en ander zal wel in jullie, met oogkleppen bekeken, groenlinks trekkende stemmen visie passen
BeantwoordenVerwijderenDat is niet de enige keer. Ik hoor geregeld vliegtuigen lager overkomen dan normaal. Ik heb in februari ook 2 keer een heel laag vliegtuig gezien toen ik buiten was (beide keren op maandag rond een uur of 9). Gaf beduidend meer overlast dan het gewone overvliegende verkeer. En dat straks iedere 10 minuten?
VerwijderenAha..... 'fijne' opbouwende kritiek. Daar zijn we dol op ;-)
BeantwoordenVerwijderenWeerleg dan hetgene dat ik schrijf, typische reactie van iemand die geen reactie heeft men. Pels. Of ga je nu beweren dat die vlucht er niet is geweest?
BeantwoordenVerwijderenBeste heer/mevrouw Anoniem,
Verwijderenhet getuigt van sportiviteit als u uw mening ondertekent met uw naam....
Uit eerdere bijdragen van een anonieme schrijver (u?) maak ik op dat hij of zij ogenschijnlijk nimmer het "genoegen" heeft gehad nabij een regionaal (of nationaal) civiel of militair vliegveld te hebben gewoond dan wel er te hebben gewerkt.
Ik kan u verzekeren dat de geluidsdruk aanzienlijk kan zijn!
Toegegeven, vliegtuigtype, track en stijgen/dalen dragen uiteenlopend bij aan de overlast.
Het gaat echter te ver om de meer dan terechte zorgen der Biddinghuizers op voorhand te bagatelliseren!
Met vriendelijke groet,
Peter van Uden
Met vriendelijke groet,
Peter van Uden
Geachte heer van Uden,
BeantwoordenVerwijderenIk heb het genoegen mogen smaken hoe leden van, laat ik het gemakshalve de milieukerk noemen (milieudefensie/groen links ea), menen te moeten omgaan met "andersdenkenden" Daarom liever anoniem.
Waar uw bijdrage aan deze discussie mijn inziens tekort schiet, en daar blijf ik op terugkomen, is gelegen in uw quote:
"Het gaat echter te ver om de meer dan terechte zorgen der Biddinghuizers op voorhand te bagatelliseren!"
Mijn stelling is, gestaafd door wat ik hierboven al heb geschreven, het ergste lijden is het lijden dat mijn vreest.
Noem me maar Theo :-)