Voor Lelystad Airport betekent dit dat de overheden in de toekomst niet mogen bijspringen om de verwachten verliezen te compenseren. Dit zal Schiphol zelf moeten doen. Is dat trouwens geen verkapte staatssteun: dat Schiphol – 100% in handen van de overheid – een verliesgevende luchthaven overeind houdt?
"60 laagvliegende Boeings per dag over Biddinghuizen? ....wij dachten van NIET"
maandag 20 oktober 2014
Europese unie pakt staatssteun regionale luchthavens aan
De Europese Unie heeft al eerder aangegeven dat zij niet meer akkoord gaat met staatssteun aan regionale luchthavens. Eelde en Maastricht mogen zich verheugen op de belangstelling van de EU en moeten waarschijnlijk miljoenen staatssteun terugbetalen.
Voor Lelystad Airport betekent dit dat de overheden in de toekomst niet mogen bijspringen om de verwachten verliezen te compenseren. Dit zal Schiphol zelf moeten doen. Is dat trouwens geen verkapte staatssteun: dat Schiphol – 100% in handen van de overheid – een verliesgevende luchthaven overeind houdt?
Voor Lelystad Airport betekent dit dat de overheden in de toekomst niet mogen bijspringen om de verwachten verliezen te compenseren. Dit zal Schiphol zelf moeten doen. Is dat trouwens geen verkapte staatssteun: dat Schiphol – 100% in handen van de overheid – een verliesgevende luchthaven overeind houdt?
Labels:
Aldersadvies,
bezwaar,
Biddinghuizen,
geluidsoverlast,
Lelystad Airport,
luchtstad Airport,
MER,
tweede Schiphol,
zienswijze
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten