- In deel 1 werd Eelde bezocht. De baan is verlengd voor een bedrag van tig miljoen. Sindsdien is het aantal vluchten afgenomen en zijn de verliezen nog verder opgelopen. In de rapportage vertelt de provincie Drenthe dat zij niet van plan is nog meer geld in de luchthaven te steken.
- In deel 2 werd een bezoek gebracht aan Maastricht Airport. Deze luchthaven is zwaar verliesgevend. De provincie is al blij als ze niet meer dan 3 miljoen per jaar aan overheidsgeld hoeven bij te leggen.
- Twente werd bezocht in deel 3. Dit plan is vorig jaar gesneuveld, toch blijven de voorstanders er nog steeds in geloven. Met pittige bijdrage van cabaretier Herman Finkers…..
- Ook Lelystad Airport werd met een bezoek vereerd (deel 4). Jammer dat er geen tegenstanders zijn geïnterviewd en alleen Jop Fackeldey zijn welbekende pro-luchthaven-propaganda weer eens mocht afdraaien.
- Tot slot kwam luchtvaarteconoom Hans Heerkens aan het woord (deel 5). Hij meldt dat er in Nederland eigenlijk geen ruimte is voor regionale luchthavens. De trend in de luchtvaart is juist om alles zoveel mogelijk te concentreren.
"60 laagvliegende Boeings per dag over Biddinghuizen? ....wij dachten van NIET"
maandag 20 oktober 2014
Luchthavens of luchtkastelen
Het Radio 1 programma de Ochtenden besteedde een week lang aandacht aan regionale luchthavens.
Labels:
Aldersadvies,
bezwaar,
Biddinghuizen,
geluidsoverlast,
Lelystad Airport,
luchtstad Airport,
MER,
Tafel van Alders,
tweede Schiphol,
vliegroutes,
zienswijze
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten